Комітетом ВРУ з питань з питань фінансів, податкової та митної політики одноголосно було схвалено рішення про ліквідацію КРАІЛ та посилення контролю над гральним бізнесом в Україні.
Критикуючи КРАІЛ у неефективності, влада знайшла рішення. Повноваження Комісії будуть передані Мінцифрі.
Що передбачають нововведення, пояснює депутат Ярослав Железняк.
Основні положення включають обмеження реклами азартних ігор, заборону спонсорства, визначення додаткових інструментів для обмеження відвідування гральних закладів під час воєнного стану та вдосконалення інструментів контролю за гральним бізнесом, таких як контрольні закупівлі та моніторинг мережі Інтернет.
Розповідаємо детальніше.
Прийнята головна норма, якою обходили заборону – не можуть бути спонсорами суб’єкти господарювання, які мають ліцензію на провадження діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор. Рекламі під виглядом “спонсорства” прийшов кінець.
Також вводиться норма стосовно участі військових в азартних іграх. На період воєнного стану обмеження участі військовослужбовців в азартних іграх здійснюється шляхом внесення до Реєстру осіб, яким обмежено доступ до участі в азартних іграх, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Обмеження щодо участі військових будуть передані до Уряду, який оперативно зможе регулювати ситуацію, включно з повною забороною.
❌ Заборонено рекламувати азартні ігри:
- у будь-яких аудіовізуальних та аудіальних медіа;
- в онлайн-медіа;
- в усіх друкованих медіа (крім спеціалізованих видань, присвячених азартним іграм);
- у всіх виданнях (крім спеціалізованих видань, присвячених азартним іграм);
- засобами внутрішньої реклами;
- на транспорті, у тому числі на транспортних засобах та обладнанні;
- за допомогою заходів рекламного характеру;
- засобами зовнішньої реклами;
- у місцях проведення масових заходів;
- у мережі Інтернет, у тому числі на платформах спільного доступу до відео та на платформах спільного доступу до інформації;
- пропонування або надання будь-якого прямого чи непрямого відшкодування витрат для доступу до участі в азартних іграх;
- розміщення зображення або згадування азартних ігор, торговельних марок тощо на будь-яких товарах (крім розміщення на товарах, пов’язаних із організацією та проведенням азартних ігор);
- надсилання повідомлень невизначеному колу осіб поштою, електронною поштою, засобами мобільного зв’язку.
❌ У рекламі азартних ігор забороняється участь:
- осіб, які не досягли 21-річного віку, у тому числі як фотомоделей;
- волонтерів та/або військовослужбовців, а також осіб, зовнішній вигляд яких імітує зовнішній вигляд військовослужбовців;
- популярних осіб або пряме чи опосередковане схвалення популярними особами азартних ігор, а також використання зображень і згадок імен популярних людей, героїв кіно-, теле- та анімаційних фільмів, авторитетних організацій;
- спортсменів, лікарів та інших професійних медичних працівників, а також осіб, зовнішній вигляд яких імітує зовнішній вигляд спортсменів, лікарів;
- використання тематики, пов’язаної зі стримуванням та відсіччю збройної агресії РФ у період дії правового режиму воєнного стану, а також будь-яких патріотичних закликів та/або символіки, спрямованих на забезпечення державного суверенітету, безпеки та оборони, патріотичне виховання або будь-які інші способи з метою створення оманливого враження про зв’язок між участю в азартних іграх та відсіччю збройної агресії РФ.
❗Передбачаються санкції за порушення вимог, включно з позбавленням ліцензії.
Железняк зауважує, що важливою умовою для успішної реалізації цих заходів є ефективна боротьба з тінню.