В Україні останнім часом загострилася проблема незаконної реклами азартних ігор у соціальних мережах. Особливе занепокоєння викликає той факт, що до цієї діяльності долучаються відомі інфлюенсери та блогери, які мають значний вплив на велику кількість людей, в тому числі з вразливих категорій.
КРАІЛ активно бореться з цим явищем. Як орган, що здійснює контроль за дотриманням законодавства України про рекламу у сфері організації та проведення азартних ігор, КРАІЛ проводить постійний моніторинг рекламної продукції в соціальних мережах та на платформах спільного доступу до відео.
Кожна особа, яка бере участь у створенні рекламного контенту, що містить заклик до азартної гри в соціальних мережах, повинна усвідомлювати відповідальність за всі негативні наслідки, до яких може призвести така реклама для її аудиторії.
Для боротьби з незаконною рекламою азартних ігор у Facebook та Instagram КРАІЛ активно співпрацює з компанією Meta Platforms, Inc.. Результати цієї співпраці вже дають плоди: виявлено та припинено 95 випадків розповсюдження реклами азартних ігор у соціальних мережах компанії, а також заблоковано 3 облікові записи користувачів, які її поширювали.
Порушення законодавства про рекламу азартних ігор може мати серйозні наслідки не лише для аудиторії, але й для самих інфлюенсерів. Крім ризику завдати шкоди своїм підписникам, блогери можуть і вже стикаються з ускладненнями у просуванні своїх сторінок у Facebook та Instagram, та їх блокуванням взагалі.
Нагадаємо, що останніми місяцями КРАІЛ посилила контроль за дотриманням правок до закону України про рекламу у сфері організації та проведення азартних ігор. За порушення вимог до реклами гральних ігор були оштрафовані різні організації, включаючи футбольні клуби та радіостанції. У деяких випадках сума штрафу сягала кількох мільйонів гривень.
Команда з оглядів онлайн казино Prointernet закликає до відповідального ставлення до реклами в соціальних мережах та необхідності дотримання законодавства всіма учасниками рекламного ринку, особливо тими, хто має значний вплив на аудиторію.